معاونت درمان
۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد
br ENGLISH
شرح وظایف واحدحاکمیت بالینی

شرح وظایف :

1- ایجاد کمیته جامع اجرایی حاکمیت بالینی در سطح اجرایی دانشگاه و پیگیری برقراری جلسات منظم ماهیانه

2- فعال نمودن شبکه ارتباطی بین ستاد ،معاونت ها ،واحدهای حاکمیت بالینی بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات سلامت برای تسهیل و سرعت بخشیدن به انتقال اطلاعات و به اشتراک گذاری آن ها و اطلاع رسانی سریع و به روز کلیه دست اندرکاران اجرای برنامه در سطح دانشگاه (ستاد و محیط)

3- نظارت بر اجرای برنامه های مصوب شده و ابلاغ شده از ستاد حاکمیت بالینی دانشگاه

4- برنامه ریزی و انجام پایش و نظارت بر اجرای فعالیت های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار در کلیه مراکز ارائه خدمات سلامت ،ثبت مستندات ،ارائه فیدبک به کلیه مراکز

5- پیگیری و نظارت بر ثبت وقایع و خطاهای پزشکی در مراکز ارائه خدمات سلامت در نظام ثبت خطاهای دانشگاه ،بررسی خطاها ،تحلیل آن ها ، ارائه فیدبک در خصوص اقدامات اصلاحی انجام شده به مراکز ارائه خدمات سلامت ،به اشتراک گذاری درس های گرفته شده در سطح دانشگاه ،و اعلام درس های گرفته شده به اداره حاکمیت بالینی وزارت متبوع .

6- شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرا و پیشرفت برنامه ،تحلیل علل مربوط و ارائه راه حل و طرح نمودن آن در ستاد حاکمیت بالینی دانشگاه

7- تدوین و آماده سازی بخشنامه ها ،دستورالعمل ها و آیین نامه های مورد لزوم و طرح آن در ستاد حاکمیت بالینی دانشگاه به منظور ابلاغ به مراکز ارائه خدمات سلامت تحت پوشش.

8- برگزاری جلسات هماهنگی با واحد حاکمیت بالینی (بهبود کیفیت ) بیمارستان ها و دیگر مراکز ارائه خدمات سلامت (حداقل هر دو ماه یک بار ) در خصوص بررسی پیشرفت برنامه های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار.

9- تدوین شاخص های عملکردی مورد نیاز برای بیمارستان های تحت پوشش و مراکز ارائه خدمات سلامت در سطح دانشگاه در راستای اهداف تعیین شده وزارت متبوع

10- نظارت بر دست یابی مراکز ارائه خدمات سلامت به اهداف و شاخص های عملکردی تدوین شده از طرف دانشگاه و ابلاغ شده از طرف وزارت متبوع ، ثبت روند این شاخص ها و مقایسه آنان در مراکز مختلف با یکدیگر .

11- کمک به تدوین برنامه عملیاتی سالیانه معاونت درمان و بیمارستان ها و شاخص های عملکردی در مسیر بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار در راستای نظام حاکمیت بالینی .

12- توانمند سازی کارشناسان برجسته و آماده سازی آنان برای آموزش به گروه های هدف تحت پوشش (تربیت TOT) و برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی برای گروه های هدف

13- پیگیری و نظارت بر اجرای منظم و دوره ای ارزیابی های رضایت مشتریان واحدهای مختلف بیمارستان ها و رسیدگی به شکایات و تحلیل علل آن و بررسی علل ترخیص بیماران با رضایت شخصی و استقرار منشور حقوق بیمار

14- انتخاب و معرفی بیمارستان های برتر در سطح واحد های تابعه و معرفی سالیانه به وزارت متبوع جهت شرکت در جشنواره سالیانه حاکمیت بالینی

1394/07/12
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal